26 август 2016

#Goodreads TAG

Сърдечно благодарим на My_Life за този доста интересен таг~
Ние пък тагваме НаталиЮли и Йоли

Каквито сме си две, заемаме се най-прилежно и, нали си знаете... едновременно!^^

1. Коя беше последната книга,
която маркирахте като прочетена?
КН~1: Според Goodreads, по-точно предизвикателството, откъдето би следвало да се ориентирам по-точно, последна е "Хигиена на убиеца" на Амели Нотомб. Макар че симпатичната антология "Как спасяваме света", предоставена ни от Човешката библиотека, я прочетох след Нотомб, но нали е сборник, да речем, че Нотомб. Определено странна книжка...
КН~2: "Изгубеният символ" от Дан Браун (ревю тук)

2. Кои са книгите, които четете в момента?
КН~1: Главно засега съм се унесла във "Възвишение" на Милен Русков, макар че и то е към края си. На наскоро взетия си таблет сложих няколко книги, които отдавна нямат тираж, но и още не съм започнала официално. Тъй че, срамно или не, чета само една... което си е всъщност винаги, обикновено не чета повече от една наведнъж, така или иначе все свършват бързо...
КН~2: "Галактическа болница" от Джеймс Уайт. Много рядко ми се е случвало да чета по две книги.

3. Коя книга добавихте последно
към списъка си за четене?

КН~1: "Домът на мис Перигрин за чудати деца". Дълго време се чудех, чудех, викам си - може пък да й дойде редът. Така става обикновено. Не обичам много да слагам в този списък, понеже така или иначе никога не го гледам, когато си избирам нещо за четене. Много неща ми се четат, нямам определена схема... Влизам някъде и изведнъж ми идва, че точно, ама точно ей онова ще да го чета. Има и случаи, в които седя и си мисля... колко ли скъпо ще ми излезе да си поръчам всички книги, които ги нямам, от ето това страшно местенце. (Искам и тениската в женския й вариант!)
КН~2: Обожавам да добавям! *-* А и това улеснява хората, които се чудят какво да ми подарят за рождените дни. :D Последната е "Възвишение" от Милен Русков.

4. Коя е следващата книга,
която сте запланували да прочетете?

КН~1: Ей това и казах по-горе. Запланувала съм много, но коя ще дойде на реда, дори аз не знам. В известен смисъл това си е винаги действало като изненада. Животът е по-интересен така :) Предполагам, че ще се върна или към трилърите, или към фентъзито, защото не останаха засега автори, които да пишат за "традиционна" България и да съм искала да ги прочета. Русков беше последен в това направление... но засега.
КН~2: Тегля си листчета от книжно бурканче, тъй че се падат на случаен принцип. Това е един вид предизвикателство за мен, защото иначе не знам кога ще се навия да прочета някои книги, ако не ми се паднат.

5. Използвате ли системата за оценяване
на Goodreads?
КН~1: О, да, удобна ми е, макар че ако погледнете списъка ми, ще ви се види, че голям процент от книгите са с високи оценки. То това е просто защото знам какво би ми харесало... или пък защото това, което не ми е харесало, съм го забравила xD Имам този навик...
КН~2: Не пропускам да дам оценка. Повечето книги имат високи, защото, слава богу, рядко попадам на книга, която да не ми допадне. За това мога само да се радвам (и да благодаря на Книгоядец~1).

6. Изпълнихте ли своето читателско предизвикателство
за 2016 година?

КН~1: Ъм, всъщност го изпълних на два-три пъти, да... но всеки път вдигам числото, понеже искам да си имам 100% за годината, а не някакви 220% да речем. Дразни ме как стои. Да, знам, че звуча малко разглезено, но си държа на естетиката. Сега-засега съм вдигнала на 160 книги, като тръгнах май от 80 някъде. 160 вече ми идват множко, струва ми се, но има още време, току-виж станал номерът. Нали идеята е да се чувстваш предизвикан ;)
КН~2: Първоначално поставих 50 книги като граница, но после се оказа, че трябваше да добавям поотделно всеки разказ на Едгар Алън По и затова вдигнах на 60 книги.

7. Имате ли wishlist?
КН~1: Имам, пълен е с 468 заглавия... далеч не толкова, колкото всъщност искам да прочета, но нямам сили да трупам толкова много книги. Това са само книгите, преведени на български, за които съм се сетила. (Добре де, може би три-четири заглавия, най-много, да са на английски, но очаквам, че и в България ще ги видим).
КН~2: Искам да прочета всички книги, които съм сложила в to-read.

8. Коя е следващата книга,
която планирате да си купите?

КН~1: На прага на промоция сме, а... странното е, че точно в този момент съвсем нищо нямам желание да си купя. Много е странно, понеже не ми се е случвало от години да се говори за евтини книги, а аз желанието да го нямам. Сигурно съм болна xD Но това ще да е до към Коледния панаир, особено ако дотогава излязат всички заглавия, които чакам от цяла година.
КН~2: Рядко купувам книги, така че нямам идея - други имат тази грижа, аз не се охарчвам ;)

9. Имате ли любими цитати,
който обичате да споделяте?

КН~1: Имам любими цитати, но не си ги отбелязвам, затова и не мога да си ги намеря и да ги споделям съответно. Понякога ме е яд на себе си за мързела, понякога пък, както си стоя, се сещам за нещо хубаво и си се усмихвам. Мога да ви цитирам стихчето от "Властелинът на пръстените" наизуст, искате ли?
КН~2: Специално в Goodreads не харесвам цитати, но иначе имам тетрадка, в която ги пиша. Даже ме е яд, че не започнах по-рано.

10. Кой е любимият ви автор?

КН~1: Ех, познайте от три пъти... само дето тук не е станала официална фен страница на Хоб xD Така силно се въздържам! Иначе ми допада сума ти фентъзи народ. Тъй като говорим за Goodreads - там не се занимавам особено с добавяне точно на автори, но фигурират имена като Сандерсън, Геймън, Кинг, Пратчет, Марк Лорънс, Майкъл Дж. Съливан... Хидеаки Сорачи xD
КН~2: Сигурно е странно, но винаги ми е много трудно да отговоря на въпроса за любим автор. В сайта съм отбелязала като такива Луси Монтгомъри, Майкъл Дж. Съливан, Труди Канаван, Тери Пратчет, Карл Май, Майкъл Скот, Любомир Николов - Нарви, Валтер Мьорс, Ф. Скот Фицджералд.

11. Присъединили ли сте се
към някои групи?

КН~1: Да, но само към две, български. Групата на "Аз чета" и групата "България чете". По едно време влизах доста често, сега съм се поотказала, защото откакто смениха облика на сайта, станаха твърде много кликания, докато стигна дотам...
КН~2: Присъединила съм се само към "Bulgaria reads", но не влизам там поради липса на интерес.

12. Колко книжни рафтчета (bookshelves)
имате в Goodreads?

КН~1: Най-обикновените + giveaways, защото на три пъти се случи да спечеля от игрите на сайта и останах безумно щастлива. Един път чуждестранна книга, два пъти български. Три за късмет! Все още се включвам, когато се сетя, знае ли човек. Други рафтчета не са ми нужни, обичам опростените листи. Така е и с аниме листата ми например.
КН~2: Стандартните + едни за фентъзи и манга. Веднъж бях решила да направя повече, но настана голям хаос. Засега двете рафтчета са ми напълно достатъчни.

Няма коментари:

Публикуване на коментар