30 октомври 2018

Нали чухте новината?!

Едва преди няколко дни (събота, 27.10) излезе дългоочакваният от мен втори брой на обновеното списание "Космос". Нали всички чуха новината, че обновяват списание "Космос"? Обновиха списание "Космос"!
Няма точно определена причина да съм толкова ентусиазирана по този повод, но като човек, живял с хиляди дребни истории, свързани със старите броеве и като човек, който е разполагал с много от тези броеве на собствения си таван без да знае (дълга, болезнена тема, ще я заобиколим), новината събуди в мен неочаквано нетърпение да възобновя старата си страст - събирането на разни списания. Още като дете събирах какво ли не - от албуми за "Покемон", през енциклопедични издания и "Хай Клуб", и изобщо каквото му хрумне на човек да пусне на пазара. Въпреки че през годините някои от сбирките ми имаха нерадостни съдби, поради редица причини, все още съм човекът, който хареса ли дадено списание, ще го събира, докато съществува (и дано да съществува дълго!).

Новото списание "Космос" започна да излиза през септември. Мисля, че разбрах за него поради чиста случайност, или пък рекламата му наистина е била достатъчно добра, за да стигне до мен. Очакванията ми към въпросния първи брой се оправдаха - списанието представи най-различни теми от света на науката и не само, без да натрапва мнението си на читателите, а напротив - със старание да се покажат възможно най-много гледни точки по определената тема. Носеше някакво чувство на предпазливост, сякаш ти казваше "Надявам се да ме харесаш". Харесах го. Даже бих казала, че го обикнах, въпреки някои леки недоглеждания в някои от статиите - различни печатни грешки, поради които годините на откриването на гробницата на Тутанкамон много рязко се раздалечаваха, например. Може би единственото, което не ми допадна, беше статията за Пабло Ескобар, тъй като предполагаше да съм много по-запозната с личността му, отколкото съм, а пък не съм длъжна в крайна сметка.

Но тези неща нямат значение, защото вторият брой се оказа още по-добър от първия. Беше увлекателен, още по-цветен и още по-обемен като информация, ако това изобщо е възможно, тъй като обемът му би следвало да е същият... но някак не беше.
И знаете ли? Инспектор Стрезов също се завърна!
Хвърлете един поглед, за да си спестя всички ентусиазирани възклицания:

Честно казано, завиждам на хората, които работят за тази легенда и за умението им да направят нещата точно по този начин. Космос от знания, вселена от любопитство - това е списание "Космос" дори днес. Дори и темите да са ти познати, дори да си ги чул, дори да си чел вече по темата - въпреки всичко това, списанието успява да бъде актуално, красиво и свежо. Пожелавам на екипа му да ни радва все така!
А аз ще продължавам да се измъчвам със знаменития инспектор...
(Има нещо общо с полицейската будка, нали, нали?! Моля ти се, Стрезов, дано да е просто xD)

Няма коментари:

Публикуване на коментар