14 юни 2016

A-Z Bookish Survey Tag

Благодаря на Йоана за тага! Аз тагвам Катерина и Екатерина...
и Книгоядец~1, възползващ се от свободното място тук ;)


лилаво - Книгоядец~2
зелено - Книгоядец~1
(цветовете са особено символични... дълга история)

1. A като Author: Автор, от който имаш най-много книги:
Тери Пратчет! И се надявам да стават повече.
+ Робин Хоб, Агата Кристи, Труди Канаван и Дж. К. Роулинг, ако се броят.

2. B като Best: Най-доброто продължение някога:
„Персепликуис” от Майкъл Дж. Съливан – последната част от поредицата, но какво от това? Тя е с-т-р-а-х-о-т-н-а! Други: „Огнената наследница” от Сара Маас, „Сапфик” на Катрин Фишър, „Замък в небето” от Даян Уейн Джоунс, „Върховният повелител” от Труди Канаван.
Съгласна, добавяйки може би "Съдбата на Шута" от Робин Хоб (ама разбира се!), "Героят на времето" и втората книга от най-новата многотомница на Сандерсън също... пу, защо не се сещам и за "смислената" литература xD

3. C като Currently reading: Коя книга четеш в момента:
„Гневът и зората” от Рене Ахдие.
Избрани творби на Едгар Алън По, библиотека "Световна класика".

4. D като Drink of Choice While Reading: Коя е любимата ти напитка докато четеш:
Обичам да се наслаждавам на четенето, без да го прекъсвам с други дейности. Заради това обикновено първо си изпивам кафето и ям нещо сладко, преди да посегна към книга.
3в1 е най-честият вариант. Понякога се случва да си отпочивам с нещо газирано в ръка. Кока-кола, газирана вода... но условието е да са леденостудени!

5. E като E-reader or Physical Book?: Предпочиташ да четеш книги на хартиен носител или електронни книги:
Винаги в хартиен вариант. Изобщо не ми харесва да ги чета електронно – губи се магията и цялото удоволствие.
Най-малкото, електронната книга не можеш да я помиришеш. xD
О, къде ти, електронна... аз ако им бях почитател, нямаше да живея в книжен замък, хо-хо-хо xD

6. F като Fiction: С кой герой от книга би излизал/а в гимназията:
Само в гимназията? 0.0 Бих била по-постоянна във връзката си. Но на въпроса за тийн гаджетата – Гилбърт Блайт от поредицата на Луси Монтгомъри за Анн е единственият, който ми се вписва в картинката.
О, в гимназията имах други типове герои за "гаджета", няях... Знам ли, честно казано... когато бях гимназистка четях много повече фентъзи стил "Меч и магия" или пък "Хари Потър"... хъм, Хари Потър се връзва... Драко? Или поне някой свестен слидеринец xD

7. G като Glad you gave this book a chance: На коя книга си доволен/а, че си дал/а шанс:
„Освен този живот” на Патрик Нес. Такова облекчение, че не ме разочарова! „Бялата принцеса” от Филипа Грегъри също – ако не се бях навила да я взема на заем, едва ли щях да се запозная с творчеството на писателката, а това щеше да е загуба.
Всекидневно съм доволна, че съм дала шанс на някоя книга. Може би последната трябва да е "Картата на времето" на Феликс Палма (вметване на ревю - цъки)... или "Странник в странна страна". Винаги се колебая, когато избирам кое да е следващото ми четиво и след това почти винаги съм доволна, че съм му дала шанс... винаги е било така xD

8. H като Hidden Jem Book: Коя книга за теб е като истинско бижу:
„Донеси ми главата на принца. Ако с Фауст не успееш. Просто шеметен фарс” от Зелазни и Шекли на издателство Бард – толкова е нагласена! „Часът на чудовището” и „Жената жерав” от Патрик Нес също, както и много от другите книги на издателство Артлайн. Що се отнася до история, която е невероятно добре написана – „Малки богове” на Тери Пратчет.
Енциклопедията на "Песен за огън и лед" печели точките ми в графа "нагласени". Книгите ми на Фармър са вид "антикварно" бижу, защото ги смятам за наистина прекрасни произведения, две от които, за съжаление, аз имам само като два топа изпринтена хартия... Чудя се дали да ви трупам с още бижута, хм...


9. I като Important: Важен момент в живота ти на читател:
Малко странен пример ще дам  - когато започнах да чета книги, те изобщо не успяваха да ме развълнуват до толкова, че да изпитам някакви емоции докато чета, или пък истински да съпреживявам с героите. „Изгубеният свят” на Артър Конан Дойл обаче промени това още с първите си страници, което беше нещо много неочаквано за мен.
Когато родителите ми подариха първата част на "Хари Потър"? Вълшебството започна тогава. Бях на 11... Или да се върнем още по-назад във времето - когато се научих всъщност да чета сама? Бях на 5... така се кефех, че разбирам субтитрите на филмите... поне думите, които успеех да хвана в бързината xD

10. J като Just finished: Книга, която току-що си приключил/а: 
„Кралица на сенките” от Сара Дж. Маас. (ревю тук)
"Странник в странна страна".

11. K като Kinds of Books You Won’t Read: Какви литературни жанрове не четеш: 
Тези, които все още не съм пробвала са чиклит и хорър, а със сигурност има и още, за които не се сещам.
Чиклитите просто са ми безинтересни, литературата, свързана със здраве, диети, йога и прочие - също. Някои езотерични трудове са ми забавни, мислех да ги включа, ама... признавам си xD И мразя учебната литература!

12. L като Longest Book You’ve Read: Коя е най-дългата книга, която си чела:
Хм... „Румо” от Валтер Мьорс? Не помня да съм чела нещо над 800 страници, иначе щеше веднага да влезе в категорията.
Вероятно "Сияйни слова" и петият том на "Песен за огън и лед"... И двете са някъде около 2000 страници, и изобщо не съжалявам, че ги глътнах... за три-четири дни до седмица xD

13. M като Major Book Hangover Because Of: Коя книга ти е дала усещане за свръх доза: 
„Избраница” от Труди Канаван, „Двор от рози и бодли” и „Кралица на сенките” от Сара Маас.
Затруднявам се... в момента се сещам само за "Кралят-воин" на Крис Бънч, която ме предозира със своя мрак, ужас и безнадеждност. В положителен смисъл... сещам се за Барутния маг ("Кръвен обет")... Тамас ми липсва T_T

14. N като Number of Bookcase You Own: Колко библиотеки за книги имаш: 
Една доста голяма и още 2 рафта, които са отделно.
Книгоядец~2 знае, слушайте нея ;)

15. O като One Book You Might Have Read Multiple Times: Има ли книга, която си чел/а повече от веднъж: 
„Анн от фермата „Грийн Гейбълс” на Луси Монтгомъри, първите 3 книги от „Хари Потър” на Роулинг.
Почти всички, които са били в библиотеката ми от детските ми години. Ще рече всичките ми детски книги, поредицата за Хари Потър... "Властелинът на пръстените" малко по-нататък във времето... После поспрях да ги препрочитам, понеже ги запомних наизуст xD

16. P като Preferred Place To Read: Къде обичаш да четеш:
На дивана вкъщи. *-* (Или на хотелска тераса при наличие на басейн отдолу и айс кафе, но рядко ми се удава възможност.)
Навсякъде. Хващам се, че ми е особено приятно в метрото, не знам защо xD Още по-голям кеф е, когато има и къде да седна, но и права си чета със завиден успех...

17. Q като Quote that inspires you/give you all the feels from a book you’ve read: Цитат от книга, който те вдъхновява:
„На нас не ни е съдено да усещаме онези редки моменти, когато хората са с отворени души, и тогава и най-нежното докосване би могло да ги погуби или излекува. Само миг по-късно и вече никога няма да можем да ги достигнем. И най-ефикасните медикаменти не биха могли да ги излекуват, нито най-острите думи ще могат да ги убият.”
~ ”Базил – най-големият хлапак” от Ф. Скот Фицджералд


"То бе тъй отдавна в далечна страна -
в приморска страна сред мъгли.
И в тази страна бе девойка една,
наречена Анабел-Ли.
Обичах я аз - и обичан аз бях:
в разлъка не бихме могли"
~ "Анабел-Ли" от Едгар Алън По
*Много неща ме вдъхновяват, докато чета, но за жалост не си ги записвам... малко съжалявам понякога... Що се отнася до По, наистина те вдъхновява да пишеш...

18. R като Reading Regret: За какво съжаляваш като читател:
Че не мога да помня дълго сюжета на книги, които съм прочела, колкото и силно да са ме впечатлили. Искам да си спомням едва ли не всеки ред, а не да ги забравям толкова бързо.
Ами ето, именно за това, че ме мързи да си водя дневник с цитати или нещо подобно xD Принципно си заслужава, но аз нямам тези нерви...

19. S като Series You Started And Need To Finish (all books are out in series): Коя завършена поредица искаш да прочетеш до края:
Тази за Замония от Валтер Мьорс, но всъщност не знам дали е завършена изцяло.
"Колелото на времето", мухахах xD

20. T като Three of Your All-Time Favorite Books: Кажи твоите три най-любими книги:
Ех, лесно беше, като не бях прочела толкова книги... Поне тази на първо място не се мърда от там.
01 „Анн от фермата „Грийн Гейбълс” от Луси Монтгомъри
02 „Градът на сънуващите книги” от Валтер Мьорс
03 „Жътварят” от Тери Пратчет
Мех, ни моа, както се казва...

21. U като Unapologetic Fangirl for: Непростим фен на...
„Откровенията на Ририя” от Майкъл Дж. Съливан, „Черният магьосник” от Труди Канаван и на книгите на Пратчет. Дори на тези, които не съм прочела още! xD
Робин Хоб, Толкин, Роулинг, "Мъглороден", "Нарния", "Хрониките на Амбър"...

22. V като Very Excited For This Release More Than All The Others: Коя е книгата, чието излизане очакваш с нетърпение:
Пета част на „Стъкленият трон” от Сара Дж. Маас.
Втората част на "Кръвен обет", поне за момента - Маклелан... Тамас, старче, падни ми xD

23. W като Worst Bookish Habit: Кой е най-лошият ти книжен навик:
Когато съм се зачела ме мързи да стана да направя и най-елементарното нещо.
Ъм... попивам сюжета на книгата и после го пресъздавам в моите драсканици? Или се има предвид това, че изобщо не съм претенциозна що се отнася до измачкана корица, провалено ръбче и други щуротии...

24. X като X Marks The Spot: Start at the top left of your shelf and pick the 27th book: Посочи 27 книга на най-горния ти рафт започвайки от ляво надясно:
„Смърт в Палермо” от Джералд Сиймор
"Годечанинът" на Михаил Виденов xD Чете се "ГодЕч" или ще ви убия, ей! Да си уважаваме родните градове, моля.

25. Y като Your Latest Book Purchase: Коя е последната книга, която си купи:
„Анн от къщата на върбите” от Луси Монтгомъри – най-после! А сега идва трудната част с издирването на последните две от поредицата... После ще мога да ги чета една след друга без прекъсване до живот! xD
А пък това ако знам... "Елантрис" на Сандерсън може би? Нямам никаква идея дали тя беше последна от панаира или после купувах и друго... то не е лесно, когато имаш нови книги толкова начесто...

26. Z като ZZZ-snatcher book (Last Book That Take You WAY Late): Коя е последната книга, която те е държала буден/а до късно:
Хм... Рисанд от „Двор от рози и бодли” на Сара Маас може и да ме е държал до късно. xD
"Картата на времето" на Палма, беше толкова привличаща, че действително доброволно си давах малко от времето за сън за нея. Това е най-близко четената книга, която ми е действала така.



Няма коментари:

Публикуване на коментар