09 януари 2017

Winter Wonderland Book Tag


1. Топла и сладка книга, която стопля сърцето ви.
Изненада! "На учителя с любов" от Е. Р. Брейтуейт. Когато я видях ми навя точно такива чувства. Макар че в хода на историята не се случват много хубави неща (даже хич), това е книга, оставяща точно топлина в сърцето ти, дълго време след като си я прочел.
К~1: Нека спазим традицията за нови заглавия из тези тагове... доколкото е възможно... Аз избирам "Кръвен обет" на Браян Маклелан, защото винаги ме е карала да се усмихвам и винаги страшно съм й се радвала, и винаги ми е стопляла душата. Все пак... това е Тамас! Имам и една цяла поредица, която веднага мога да посоча - "Хрониките на Нарния" на К. С. Луис. Те определено могат да се определят и като "сладки" наред с всичко друго.

2. Любима книга с бяла корица.
Бих посочила някоя от книгите на Труди Канаван, но си обещах, че в този таг ще се постарая да дам по-различни отговори, а не да виждате едни и същи книги във всеки таг. Така че казвам "Стъкленият трон" от Сара Маас и всички останали книжки от поредицата й.
К~1: Ами... "Японски йероглифен речник"! Ха-ха! И съвсем сериозно - любима си ми е. Какво пък като е речник, пак си е книга!

3. Седите в приятен, уютен, удобен диван, пиете горещ шоколад, но коя чудовищна книга четете?
"Библията на Дявола" от Рихард Дюбел. Заглавието си е сатанинско, но засега в развитието на сюжета няма нищо чудовищно.
К~1: Чудовищна ли? Хм... Ако се има предвид кървава, наскоро изпълнявах гореописаното заедно с "Черепният трон" на Питър В. Брет. Ако се има предвид дебел том... може би трябва да посоча многотомниците на Джордж Р. Р. Мартин.


4. Започнало е да вали сняг и сте решили да се биете със снежни топки! Кой литературен герой бихте искали да се включи в снежната битка с вас?
Сега съм под влиянието на "Библията на Дявола", затова казвам Киприян Клесъл. Не мога да ви опиша колко обичам този персонаж! Въплътил е в себе си все неща, които харесвам в един характер и одобрявам в едно държание. Превръща се направо в мой идеал. Дано образът му продължи да бъде такъв. Още не мога да преглътна, че има толкова грозно име, заслужава нещо по-добро.
К~1: Ройс. Нека да е Ройс. Той ще ме убие много преди да разбере, че сме започнали игра, но пък се надявам, че последните минути от живота ми са преминали сравнително хубаво. Ако изобщо разбера кога е настъпил краят. Все пак говорим за Ройс... (Има се предвид един от главните герои в поредицата за Ририя от Майкъл Съливан).

5. За жалост, огънят в камината започва да угасва. Последните глави от коя книга бихте използвали, за да разпалите огъня?
"Бел Ами" от Мопасан. Само един коментар - защо последните глави, а не цялата книга? :)
К~1: О, боже, както се казва из 9gag - That's pretty brutal... Може би нещо като "Оцеола"  на Майн Рид или дори "Хищните вещи на века" на Стругацки... или пък "Домът на скитащите" на Александър Мирер.

6. Коя книга е толкова близко до сърцето ви, че бихте я подарили на всички, които искате да запалите по четенето?
Трудно ми е да преценя коя от любимите ми книги би запалила друг по четенето. Но несъмнено "Малки богове" и "Жътварят" на Тери Пратчет са все книги, които бих подарила с радост.
К~1: За да запаля някого по четенето едва ли ще си послужа с най-близките до сърцето ми книги. Освен при много специфични обстоятелства. Смятам обаче, че "Хари Потър" би бил чудесен избор, главно защото аз го получих от семейството си, когато бях дете, и той ме "подпали". Би бил чудесен избор и за по-големите, защо пък не? О, бих избрала и "Спасяването на Франческа", в която наскоро се влюбих, стига да ми се стори подходяща за човека отсреща. И също така Тери Пратчет, точно като книгоядската колежка :)

Няма коментари:

Публикуване на коментар