27 февруари 2017

Още един книжен рожденик

Наскоро на Книгоядец му попадна ето това доста хубаво тагче и понеже месецът не е специален само заради рождения ден на блога, ами защото и един от създателите му е рожденик, същият този създател реши да се занимае малко. Ама че и едно изречение съставих, думи нямам...
Както и да е, благодаря за тази интересна възможност и за пореден път обещавам някак книгите да са различни. Някак...

1. Преброй по рафта си с книги деня си на раждане,
след това извади месеца си на раждане.
Коя е книгата, на която спря?


От надежден източник разбрах, че това е "Върховният повелител" на Труди Канаван. Изумена съм първо от това, че книгата е тази, понеже това ще означава, че имаме цели 27 книги преди нея, а мястото точно от тази страна на рафта е изключително малко!
Имам изключително мили спомени от цялата поредица. Вярно, имаше някои герои, които най-искрено ме дразнеха, но и много, които обичам. Не непременно оригинална история, но пък разказана увлекателно, поне за тогавашната мен, когато съм я чела.

2. Ако можеш да прекараш рождения си ден
с който и да било измислен герой, кой би бил и защо?

Това и за мен е сложно. Би ми се искало да се придържам главно към герои от книги, които съм чела по-наскоро. Даже ще се огранича до тази година, което означава, че трябва да избера Каин от "Героите умират". Изключително самоубийствен ход, мисля си, защото светът на Стоувър е колкото невероятен, толкова и страховит.
Иначе не бих имала против да посетя Света на Диска, без значение от героя компания. Всъщност навсякъде, в коя да е книга, ще намеря на кого да досаждам, така че мога да си направя цяла дълга екскурзия.

3. Намери книга, която се развива през сезона,
в който си роден/а.


Зима? Хм, в главата ми веднага се появява цитатът "Зимата иде!", естествено.
Освен това и ако спазвам ограничението - наскоро се запознах с една от най-топлите зимни книжки, на които съм попадала от доста време насам.

4. Намери книга, която е с цвета на твоя рожден камък.

Не разбирам много-много от тези неща, но доколкото се обучих за 0,1 секунда с чичо Гугъл, това наистина се оказва аметистът. Харесвам аметисти. Харесвам лилави неща, определено.
Това се оказва изключително трудно начинание. Сещам се единствено за "Откраднатата магия" на Труди Канаван. Опияняващо лилава, бих казала.

5. Има ли поредица със същия брой книги
като твоята възраст? Ако има - коя е?

Ей, чш, нещо стара ли ще ме изкарвате, ъ?
Ако има такава поредица, не искам дори да я подхващам, че край няма да й се види, щом е стигнала до такова число. Това ще е някакъв книжен "Дързост и красота", ама истински.

6. Посочи книга, която е разположена във време, свят или страна,
където би предпочела да си се родил/а.


Време, свят, страна - готово! "Норвежка гора" - въпреки че не изглежда весело и така нататък, Япония точно в този период ми е изключително интересна и изключително привлекателна. Постоянно се сблъсквам с този нетипичен образ и с радост бих посетила страната тогава. Че книгите разказват само за убийства или меланхолия и прочие, не е чак толкова важно...

Това беше, най-скромно, от мен. Много е забавно, когато предпразнично браузърът ти реши, че вече не му се работи. Мисля, че техниката ми всеки път избира да ми казва "Честит рожден ден!" по най-оригиналните начини xD.

Няма коментари:

Публикуване на коментар