03 април 2017

Огледай се в мрака

Материалът е поверителен и одобрен единствено за... наша информация. Открит неотдавна и странно свързан със случай отпреди 25 години. Случай, включващ убийството на младо момиче в едно американско градче...

Като име "Туин Пийкс" ми навява чувство на някаква тревожност. Спомням си музиката и началните надписи, смътно дори и зловещата (поне за мен по онова време) реклама, на която често попадах (обожавах да гледам филми и сериали, което ставаше предимно с помощта на телевизията). Смътни страшни образи на същества в тъмното и следящи те очи. Реално не съм следяла сериала съвсем наистина, защото ме беше страх от него. Бях малка, а "Туин Пийкс" беше включен в серията злокобни предавания, към които спадаха и заглавия като "Досиетата Х" например. Много ясно, че бих предпочела нещо детско като "Покемон" или каквото и да било друго.
Разбира се, появата на книга, свързана с темата, веднага събуди любопитството ми и сега, вече поотраснала, вярвах, че ще видя всичко в нова светлина.
О, да, видях го в нова светлина.
Първият епизод на "Туин Пийкс" се оказа изключително разочароващ и чисто и просто ужасен. Подобна жалка актьорска игра не съм гледала от страшно много време и не мога да намеря оправдание за нея. И нищо не може да ме убеди, че нататък нещата ще се оправят, след като срещата ни беше такава катастрофа. Не, сър, благодаря. Предпочитам да си остана разглезена от модерните кино и телевизия, ако така ще стоят нещата.
Може би някога страшните неща по телевизията са били далеч по-малко, за да бъде "Туин Пийкс" страшен. В днешно време обаче...

И все пак съм горд притежател на "Тайната история на Туин Пийкс". Невероятно примамлива окото книга, със зеления й цвят, с твърдите й корици, с гръбчето, с хартията... накратко - с всичко. Издателство "Бард" просто си знаят как да привличат хората като мен. Особено ако включим и другия похват - "завий" това чудо в найлон и остави хората да точат лиги и да желаят да го разопаковат и да го разлистват, и да го държат в ръце, и да изпитват чисто удоволствие от всяко ново откритие, което направят. Богат снимков материал, тайнствени бележки, писма, доклади, лични дневници... обожавам такива книги!
Бях убедена, че мога да прочета тази книга без да се насилвам да гледам сериала преди това и наистина се оказах права. Тайната история идва при нас като предвестник на продължението на "Туин Пийкс" на малкия екран и е логично да се появят хора като мен, които са или разочаровани, или мързеливи, но все пак имат желание да надникнат в това градче по някакъв начин.
Да, разбира се, ще кажете, че ще се появи някой герой, за който няма да ми е ясно кой е и така нищо няма да излезе... но аз пък ще кажа, че книгата разглежда достатъчно подробно биографиите на лицата, които изглежда трябва да ни интересуват, така че не видях никакви пречки.

Представена ни под формата на досиета, бележки, тайни доклади и лична коренспонденция, "Тайната история на Туин Пийкс" вълнува. Може би за първи път разбрах, че в тази история може да има истинска загадъчност, истинска мистика. История, чието начало е някъде още преди хората да населят оная пуста земя, която по-късно се превръща в градчето Туин Пийкс. История, включваща в себе си индианци, убийства, мистични култове и вярвания, (може би) мистични срещи от третия вид.
Самото начало на тази своеобразна история вече те е спечелило.
Откриват една тайнствена кутия, забравена през времето. И в нея - куп бележки. Някой, наричащ себе си Архиваря, е оставил всички тези документи за градчето Туин Пийкс и жителите му на произвола на съдбата... или може би не? Той явно знае много за града и жителите му. Вероятно е един от тях...
За мен нямаше особено голямо значение кой е, тъй като, както се видя, откъснах книгата от връзката й със сериала и я четох като самостоятелно произведение, вероятно точно както трябва и да се направи. Мен ме вълнуваха повече мистериите. Някои от тях се залепиха за мен и все още мисля за тях и преобръщам в ума си фактите, с които разполагам. Тук няма истински отговори... или поне още ги няма. Това е една от причините да имам интерес към новия сезон на сериала. Може би ще разбера дали моите догадки са верни. Може би ще ми бъде отговорено на някои въпроси. Може би ще имам да задавам още доста въпроси.
Не отричам, че сега може да не разполагам с цялата картина. Може и да е така, но всъщност не чувствам да съм изгубила каквото и да е. Спечелих си среща с една прекрасна книга, пълна с мистерии, какво по-хубаво от това? А книгата наистина умее да те потапя в себе си. Още първия ден без да се усетя бях прочела към 100-130 страници, сякаш за един миг... а "преживях" толкова много. Да, определено твърдя, че "Тайната история на Туин Пийкс" е изключително удоволствие не само за окото, но и за душата.
Сега знам, че съм имала някакво право да изпитвал тревожно чувство, чувайки името. Непознатото често е страшно, а в националния парк близо до града като че ли има повече от едно непознати и древни неща...

Няма коментари:

Публикуване на коментар