08 юли 2017

Currently reading TAG

Така... мисля да ви досадя с още един таг, който измислих. :D Отново предупреждавам - възможно е такъв вече да има, но аз поне не знам за него. Този стои на чернова от доста време, защото все не намирах подходяща книга, за която да мога да отговоря на всички въпроси. Дано това не се случи и на онези, които решат да направят тага, а си знаете, че всеки е свободен да даде отговорите си, стига разбира се да спазва условието - пишете за книга, която все още не сте дочели, без значение до коя страница сте стигнали. :)
Много ми се искаше да сложа българско заглавие на тага, обаче както и да го въртях все не ми звучеше добре.
Да видим за какво разтягах локуми досега...

В момента чета:

1. Досега чел/а ли си книги в този жанр?
Е, след като съм решила да пиша за точно тази книга въпросът е малко излишен. Всички сме се сблъсквали с този жанр. Но пък Ерата на джаза е нещо по-специално, носи своята индивидуалност.

2. Има ли определен момент или мисъл, които силно са те впечатлили? Може да споделиш цитат. :)
Един разговор за писателите и писането. Но тъй като единият цитат е твърде дълъг, споделям по-краткия.

- Мога да си представя - настоя Антъни, - човек, който знае твърде много, за да е в състояние талантът му да го изрази. Като мен. Да предположим например, че съм по-мъдър от теб, но имам по-малко талант. Това би ме направило неразбираем. Ти, от друга страна, имаш достатъчно вода, за да напълниш ведрото, и достатъчно голямо ведро, което да побере водата.

3. Герой, който харесваш?
В началото на книгата беше лесно да отговоря, но сега чувствата ми към героите станаха твърде объркани. Харесвам Антъни Печ, когато не боготвори момичетата без мозък (сиреч тези като главната героиня).

4. Герой, който не харесваш?
Само преди около 50 странички щях да кажа, че "не харесваш" е слаба дума. Направо презирах Глория Гилбърт, главната героиня в романа. Тя обаче промени най-дразнещите черти у себе си и то твърде внезапно, без да намеря причина за това. Пак не я харесвам, но поне е една идея по-поносима. :D

5. Защо започна точно тази книга?
Обещах си да дам предимство на книгите, които си взех с част от ваучера ми от 1000 стипендии. Ето, че най-после прочетох и последната от тях. Взех ги някъде февруари, а кое време стана...

6. Корицата на кое издание най-много ти допада? Българското, или пък някое чуждоезично?
Изданието на Ентусиаст е най-красиво. Корицата на оригинала е грозничка, но е нормално, все пак книгата е издадена за пръв път през 1922. На други хубави чуждоезични издания не попаднах в Гугъл.

7. Според теб може ли да се направи добър филм/сериал по книгата? Ако вече има, какво мислиш за него?
Има един филм от 1923 и не мисля, че ще мога да го открия лесно. А и се чудя дали би ми харесал, досега не съм гледала толкова стар филм. За сериал... ами, доста се изненадах например от пилотния епизод на "Последният магнат", който ще започне съвсем скоро. Не съм мислила, че по историята може да се направи хубав сериал, но останах очарована. Предполагам, че и по "Красиви и прокълнати" може да се направи със същия успех.

8. Би ли прочел/а още книги от автора?
Бих и то абсолютно всичко! "Красиви и прокълнати" е последния му роман, който все още не съм прочела. Но все изниква някой нов за мен разказ или пък новела - а това е страхотно, защото ми харесва да знам, че още има произведения от него, които да прочета за пръв път.

Няма коментари:

Публикуване на коментар