17 декември 2018

А пък нашият книжен панаир...

Всички сме наясно, че това е времето от годината, в което всеки, успял предишната седмица да се добере до НДК в София, вече доволно брои улова си от там. Зимният Панаир на книгата! Най-вълшебното събитие на годината въобще, защото е коледно, топло и огромно!
Въобще нуждае ли се от реклама? Аз мисля, че съвсем не.

Освен да си останат насаме с радостта от новите книжни притежания, мнозина обикновено ги споделят и с останалите - снимки, коментари, цели пътеписи! За други това може да изглежда досадно, но книжната радост е книжна радост. Някога и ние правехме пътеписи (или поне единият Книгоядец със сигурност), но никога не сме ги споделяли за "широката публика".
Тази година аз си казах "Защо пък не?"... така че попадате на публикацията "Моят улов от Панаира 2018!!". Това е моментът, в който трябва да решите дали искате да продължите четенето! xD

~~~~
И така... редно е да се каже, че за този Зимен панаир и двете книгоядки бяхме решили да не щадим средства. Понякога, няколко години подред (ние ходим на всички панаири, хъхъ), пропускаме много заглавия, защото си казваме, че може би трябва да се концентрираме върху нещо "смислено". Е, не мога да кажа, че купихме всяка втора книга, попаднала пред очите ни, разбира се, но със сигурност зарадвахме самите себе си с много повече заглавия от преди. Естествено, тъй като сме в голяма степен книжни плъхове, много заглавия вече сме прочели, видели, купили, та и това играе роля, но това са подробности.
Още първия ден, вторник, трябваше да направим справката за това кого ще видим на панаира и къде точно... И, разбира се, след този ден се сдобихме с първи три заглавия. Скромно... Скромно?
"Голяма книга на духовете" от Том Егеланд;
"Бих умрял за теб и други изгубени истории" на Ф. С. Фицджералд;
"Хартиената менажерия и други разкази" от Кен Лиу.
Цялостното оформление на книгата на Егеланд просто е като магнит, да не говорим за илюстрациите вътре и всичко останало. Оказа се, че книгата е за много по-млади читатели, но само я погледнете!! Издателство Персей, страхотни сте!
Хермес удариха право в манията Фицджералд, какво друго е нужно да се каже? Също много елегантна и красива книга, невъзможна за подминаване комбинация.
Еуниката ме изненадаха с присъствието си, но нямаше как да подмина това бижу на Кен Лиу. И ако някой от вас, Еуниката, е попаднал тук случайно, извинявам се, ако съм изглеждала малко груба, понеже в същия онзи ден явно не разполагах с глас и е изглеждало като заповедническо посочване на заглавието. ^^'
И не мога да пропусна жестоката придобивка от Книгодрешки! Лисици завинаги!!

Случи се така, че в два от следващите дни бях на смяна... на Панаира на книгата!
Извинявам се на всички, които може би сме подвели с колегите относно местонахождението на някое издателство и щанд. Разполагахме с малко заглавия и то доста добри, но, разбира се, мнозина търсеха строго определени неща. С онези големи, подробни списъци...
Да работиш на Панаира си заслужава съвсем отделен разказ. Беше вълнуващо, понякога изнервящо. Проблеми в системата, липса на дребни - всички бяха толкова отзивчиви, благодаря! Липса на въженце, с което да си завържем вратата, тесничко помещение (аз му виках Пещерата). Ще се радвам да съм била полезна, въпреки ограниченото предлагане на заглавия и прочие. И ако милите дами, които притежават собствена книжарница и които бяха препратени към мен с въпросите си (аз се падах нещо като "и сам воинът на Сиела е воин тук, в този момент"), попаднат тук някога - ех, така ми се искаше да знам къде е тази книжарница, сигурно е страхотна!

В тези няколко следващи дни, когато излизах от щанда да се разсея, книгоядките се сдобиха с книгата на Джеймс Баучер (издателство Българска история, аз и с вас искам да работя вече xD), Ървинг Стоун и книгата му за Фройд (истински подарък от издателство Ера, макар и да се надявам да беше намалена толкова много само за Панаира), две книги от "кошовете" на издателство Сиела ("Летни дни и летни нощи", "Своенравното хлапе"), които буквално са страшен улов, два календара за следващата година, които предстои да покажем, жестоки са... иии поне четири или повече тайни книги. Тях пък ще си разкриваме на Коледа, както си е традицията.

Сега като се замисля, не можахме да отидем точно навсякъде, където по принцип планирахме. Имаше и много неща, които щяха да ни убедят да си купим, аз съм убедена в това xD. Защото ние понякога много лесно се решаваме. Затова и мен лично ме беше страх да се приближа до издателство Плеяда, например. Простете, панаирни колеги, но знам, че съм твърде лесна жертва. О, не че после ще съжалявам, но колкото и да са средствата, все някога свършват xD Това се отнася и до много други щандове, между другото, поради което не ги споменах, а определено си трябва.
Животът обаче е несправедлив (господин Фея от Колелото на късмета на СофтПрес, простете, че ви цитирам) и догодина отново!

Няма коментари:

Публикуване на коментар