31 август 2017

Книжни хапки - август

В традиционния месечен отчет на първо място единият Книгоядец иска да се оплаче!
Този път имаше голямо количество книги, които не го грабнаха (и се чувства странно да пише за себе си в мъжки род в конкретния случай, ама карай...)
А на фона на количеството прочетени книги... може и да не са чак толкова много разочарованията... Във всеки случай обаче така се усетиха!
Пожелание към всички книгохолици - да попадате само на книги, които истински да ви се харесат!
Въпреки всичко - да видим какво бе положението...

Айзък Азимов - "Фондация", том първи
Феноменално преживяване, трудно описуемо с не-банални думи. "Влюбеният" донякъде коментар можете да погледнете тук.
~Звездички: 5/5

Анджей Сапковски - "Вещерът: Последното желание"
Все още не мога да кажа, че има нещо, с което "Вещерът" да ме впечатлява. Освен, че прави брутални и кървави варианти на повечето приказки в характерния за тази сага стил, Сапковски е доста лаконичен. Невпечатляващи диалози, почти никаква атмосфера и едва скицирани герои. Може би защото това всъщност са разкази, а пък аз мислех, че е роман...
~Звездички: 2/5

Даниел Кийс - "Пророчества от лудницата"
Направих два опита с тази книга, но не видях нищо от онзи Кийс, който така силно ме впечатли с "Цветя за Алджърнън". Героинята тук през цялото време ме натоварваше, а в същото време действието беше особено скучновато. Донякъде прилича на онзи тип полицейски трилъри, които са повече сухи докладни, отколкото любопитни истории.
~Звездички: 2/5

Дж. Г. Балард - "Небостъргач"
Книгата е по-добрият вариант на историята от филма, но въпреки това не й достигаше нещо важно. Вероятно... цел. Някакъв по-дълбок смисъл на случващото се. Глупаво обяснение на въпросите "как", "защо"... Просто изследването на групата "затворници" в тази определена среда, не изглеждаше правдоподобно...
~Звездички: 3/5

Джеймс Ролинс - "Седмият мор"
Трилър от ония, които аз наричам "военизирани". Военни лица (или нещо близко до това) в търсене на загадъчни неща. Не ме впечатляват достатъчно, дори и да извадят най-новия модел картечница и да се стрелят. Поради това не мога да коментирам обективно.
~Звездички: 3/5

Дж. Р. Р. Толкин - "Мистър Блис"
Симпатични рисунки от страна на Толкин, но не и история, която аз бих разбрала с лекота като дете. Може пък и да се подценявам, не знам, но през погледа ми сега историята не блестя с нищо чак толкова специфично интересно. Освен може би с жираека. Това, мисля, ще да е от любимите ми хибридни животни...
~Звездички: 3/5

Ивайло Г. Иванов - разкази
Излях си душата в Goodreads и стана прекалено дълго, че да го сместя тук. Ей за тези съкровища иде реч, няма да сгрешите да им хвърлите по едно око.~Звездички: 5/5

Карлос Руис Сафон - "Принцът на мъглата"
Приказката с хорър елементи! Като за първа творба на Сафон е очарователна история с нечестен според мен край. Между детска приказка и история за възрастни. Точно каквото той явно е искал да създаде, пък макар и със сигурност да се намерят хора, които няма да проявят снизходителност към голямото му желание. За мен книгата беше от увлекателните.
~Звездички: 4/5

Катерин Патерсън - "Мост към Терабития"
Недостатъчно затрогваща и определено предназначена за по-малки от мен читатели. Въпреки това смятам някой ден да погледна филма.
~Звездички: 2/5

Клер Норт - "Първите петнайсет живота на Хари Август"
Макар в началото да ми беше хаотична и странна, тази книга е сред фаворитите ми този месец. Особено увлекателна и идейна, много приятна, ако изключим някои похвати за... привличане на вниманието. Тях в крайна сметка ги простих, понеже историята ми остави силно добро впечатление.
~Звездички: 5/5

Клифърд Саймък - "Резерватът на таласъмите"
Трябва да си призная, че никога не съм смятала тази книга за това, което всъщност е. Като по-малка силно вярвах, че става въпрос за някакъв криминален роман или трилър, а не за фентъзи. Поправих това. И никога досега не съм се разочаровала от Саймък. Повече тук.
~Звездички: 4/5

Людмила Филипова - "Печатна грешка"
Не се изненадах особено. Нито успях да се смея достатъчно. Знам, че проблемът е в мен, благодаря...
~Звездички: 2/5

Марк Чадборн - "Мечът на Албион"
Скучно четиво, дори не съм сигурна какво точно да подхвана, за да докажа тезата си. Факт е, че това бе една от книгите, които можеха да имат свойството да ме приспиват, ако умеех да заспивам над книги.
~Звездички: 2/5

Мия Марч - "Да откриеш Колин Фърт"
Да откриеш Колин Фърт - това е целта на цял Бутбей Харбър. Пристанищно градче, в което британският актьор ще заснеме сцени от новия си филм. И докато жителите му се местят от заведение на заведение заради слухове, че там Фърт дава автографи, съдбите на три жени се преплитат... Повечко за книгата тук.
~Звездички: 5/5

Пиер Певел - "Драконът на Арканите"
Бих могла да кажа, че съм доста разочарована и от втората, и от третата част. Очаквах епично развитие, защото героите са наистина приятни и обстановката е повече от елегантно създадена, тъй да се каже...
~Звездички: 2/5

Сара Дж. Маас - "Острието на асасина"
Ценното в тази книга за мен беше, че успя да хвърли светлина върху няколко неща, които досега не смятах за съвсем убедително представени в поредицата. Повече за това тук.
~Звездички: 5/5

Стефани Гарбър - "Каравал"
А, ето нещо особено приятно, което срещнах през месеца! Не вярвах, че толкова много ще ми хареса... но и тайно си знаех, че не знам какво точно да очаквам. Поради това резултатът от срещата беше повече от щастлив... Е, още малко тук.
~Звездички: 4/5

Ян Мартел - "Животът на Пи"
Имах си някои проблеми с тази книга. Нямах нищо против Робинзон Крузо-стила, нито пък их могла да кажа, че не харесвам сравнителните анализи между отделни религии. Напротив, винаги в мен има интерес към такива неща. Но от някоя страница към средата нататък до края книгата никак не ми допада. Фантасмагориите определено нямат място там, или поне не по такъв начин.
~Звездички: 3/5

~~~~~~~~~~~~~~~~
Друго през месеца:
Zombie Apocalypse Book Tag
First Date Book Tag

Сега занимаваме апетита си с "Дете на пустинята" на Олуин Хамилтън и "Тютюн" на Димов - този път том 2 :)

Няма коментари:

Публикуване на коментар