28 юни 2016

Mid-Year Book Freak Out Tag


Благодарим на Йоана за тага!

1. Най-добрата книга за 2016:
Не мисля, че до края на годината мнението ми ще се запази същото, но от прочетеното досега: Рене Ахдие- "Гневът и зората"
+КН1: Ама от автори от 2016, издадени 2016 или просто четени 2016? xD Ще се осмеля да кажа българската антология хорър разкази "Писъци", която влиза във всички категории и е точно за тук. 

2. Най-доброто продължение за 2016:
Сара Дж. Маас - "Кралица на сенките".
+КН1: Хм... "Убиецът на Шута" на Робин Хоб... засега...

3. Новоиздадени книги, които искаш да прочетеш, но все още не си:
„Летни дни и нощи”, „Две луни” от Елена Павлова, „Илумине” от Ейми Кауфман, „Самодива” от Краси Зуркова, „Изтръгнати от корен” от Наоми Новик, "Езикът на умирането" от Сара Пинбъра.
+КН1: Ооо... Аз още се мъча с изпити, така че каквото е излязло през последните два месеца много искаммм... Чак ми се рИве xD 

4. Най-желани предстоящи издания през втората половина от годината:
 „Под влияние на алкохола” от Ф. Скот Фицджералд. Не съм запозната с други, които ще излизат - обикновено не запомням предстоящи издания.
+КН1: Втората част на "Кръвен обет", поредната на Робин Хоб и... съжалявам, всъщност не следя толкова добре новините напоследък, за да съм наясно какво още ще издават...

5. Най-голямо разочарование:
"Катерина де Медичи. Кралицата, подвластна на Дявола" от Джийн Калогридис.
+КН1: Ракиямен? 

6. Най-голяма изненада:
"Шинел" от Николай Гогол и „Патрул за ада: 2 в 1” от Робърт Блонд и Ейдриън Уейн – не очаквах да ми допаднат толкова.
+КН1: "Картата на времето" на Палма. Имам чувството, че все нея си пускам из таговете, но... наистина беше вълшебна.

7. Любим нов автор (с дебютна книги или нов за теб):
Рене Ахдие, Харпър Ли.
+КН1: Нов за мен да го вземем по-добре. Шекли. Взех си дозата от него наравно с малко Зелазни, но все пак... Шафак също попада в категория нови и ставащи любими. Но аз обичам Близкия Изток и Азия, как да не ми хареса...

8. Нов герой, по когото си падаш:
Тамлин и Люсиен от „Двор от рози и бодли”, Сам Ваймс и Керът от „Стражите! Стражите!” на Тери Пратчет, Льовенцан от „Румо & Чудесата в тъмното” на Валтер Мьорс (нормално ли е да си падаш по говорещ меч?).
+КН1: Люсиен е сладур, за това съм съгласна. Тамлин и Рис са скици... значи ок, и аз гласувам за тях. Аззи на Зелазни и Шекли - незабравим! Шерлок Холмс във версията на Дан Симънс, "Петата купа", също прекрасен.

9. Най-нов любим герой:
Рисанд от „Двор от рози и бодли”, Халид и Джалал от „Гневът и зората”.
+КН1: Сложно... Може би, ако трябва да разчитам на Гуудрийдс - Аномандър Рейк от Малазанските хроники. Но пък чак любим... Абе я да си кажа аз пак Шерлок Холмс на Симънс xD Така идва книгата според предизвикателството.

10. Книга, която те е разплакала:
Е, може би съм единствената, която плаче на книги от Тери Пратчет, но „Волният народец” попада в категорията. В последно време обаче трудно помня кои книги са ме разплакали, което е странно, но не мога да кажа с точност за още.
+КН1: А, тука е ясно. Робин Хоб, разбира се. Ама ме разплака от невъобразима радост, защото ШУТА ОТНОВО Е ЖИИИВ в сърцето ми~~

11. Книга, която те е зарадвала:
Тери Пратчет - "Светът на акото", понеже беше изненадващ подарък на рождения ми ден, а и е много приятна книжчица, въпреки че заглавието си отговаря на съдържанието. „Бленуващите кристали” от Теодор Стърджън също доста ме зарадва, понеже не очаквах да ме докосне толкова.
+КН1: Тук ще сменя типичните си досега отговори с Едгар Алън По. Този човек напипа моя любим стил в мен, без дори изобщо да подозира, много ясно. И наистина ме зарадва.

12. Любима книга, превърнала се във филм, който си гледала тази година:
Матю Куик - "Наръчник на оптимиста" (не точно любима, но, уви, други филми по книги не съм гледала, или пък още не съм чела книгите.).
+КН1: Филми ли... оххх, какви филми гледах... Осъзнах, че май не съм гледала нищо, правено по книга xD

13. Любимо ревю, което си написала през тази година:
Това за „Проклятието на краля” от Филипа Грегъри и всички останали, които не съм прочела за втори път. :D
+КН1:Тъй като е модерно - туй, туй и... другите са от 2015-та -.-

14. Най-красивата книга, която си си купила и/или получила:
Валтер Мьорс - "Румо & Чудесата в тъмното" – обожавам книги с илюстрации, а стойностни книги с илюстрации - още повече. "Анн от къщата на върбите" от Л. Монтгомъри също - четвърта част на любимите ми книги! Няма как да не присъства тук...
+КН1: Ъм... пак енциклопедията на "Песен за огън и лед". "Норвежка гора" е много елегантна и страшно й се радвам~

15. Кои книги имаш нужда да прочетеш до края на годината:
„Книга за гробището” от Нийл Геймън, „Мастора на куполи” от Елиф Шафак, „Остриетата на кардинала” от Пиер Певел.
+КН1: Маас, поредното на Хоб, още нещичко на Сандерсън, никога няма да откажа... като цяло имам нужда предимно от фентъзи книги, много фентъзи книги, че изпитите влияят лошо на диетата ми, а това е лошо за здравето ;)


Няма коментари:

Публикуване на коментар